-
Vilja vs ego

-
I stillhet kommer svaren

-
Nytt år nya möjligheter…

-
Ett steg i taget

-
Gör det:)

-
De tio psykologiska lagarna

I dag tänker jag skriva om De tio psykologiska lagarna. Varför? Jo, jag har tidigare skrivit en del om hur vi kan välja att tänka och även känna men kanske mer ur en andlig synvinkel på sätt och vis. Här är det beskrivet ur Roberto Assagiolis perspektiv och psykologiska förklaring till hur vi kan välja att använda oss…
-
Bryta invanda mönster

-
Syfte

Varför finns vi människor till, vad är vårt syfte? Stor, stor fråga. Jag har dock glädjen att meddela att min kära far har svaret. Barnbarn! Han deklarerade lyckligt en eftermiddag över telefonen att han nu äntligen hade kommit fram till detta, och då vill jag bara lägga till att det då inte fanns några barnbarn…

